دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از افتتاح بزرگترین مجموعه دستفروشان کشور در خلازیر ظرف یک هفته آینده خبر داد.

​به گزارش آوای خزر، قدرت اله محمدی درباره روند ساماندهی دستفروشان سطح شهر تهران گفت: آماری که در حال حاضر از دستفروشان تهران وجود دارد تقریبی است برای همین بنا شد که دستفروشان در محورهای مختلف در سامانه با درج مشخصات، ثبت نام کنند و برای افرادی هم که به هر دلیلی دسترسی به سامانه ندارند به دنبال ثبت نام حضوری در مناطق خواهیم بود. 

او در این باره افزود:  اگر قرار شد برنامه و طرحی اجرایی شود باید بدانیم جامعه آماری ما چند نفر است. پس از ثبت نام مثلا برای محور خیابان ولیعصر(عج) قصد اجرای طرح داریم که اگر کسی بخواهد به دستفروشان اضافه شود ما مسئولیتی نسبت به این فرد نداریم و غیرقانونی قلمداد می شوند.همچنین در زمانی که قصد جابجایی دستفروشان در محوری را داریم بر اساس همین جامعه آماری اقدام می‌کنیم و در نهایت این ثبت نام مشخص می‌کند در تهران چه تعداد دستفروش داریم. با وجود جامعه آماری می توان برای این افراد مکان و روز بازار تعریف کرد و یا حتی بازار ثابت ایجاد کرد که برای این اقدام هم از افراد ثبت نامی استفاده خواهد شد؛ لذا این اقدام در راستای کمک به دستفروشان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اظهار داشت: در فاز نخست تلاش خواهیم کرد در محورهای اصلی، دستفروشان حضور نداشته باشند. در حقیقت اجرای ساماندهی به این معنی است که هرکس در جای خود باشد؛ بی تردید سدمعبر محل عبور عابر پیاده، غیرقانونی است. به هر دلیلی اگر دستفرشان در این محل بوده‌اند باید جابجا شوند اما قرار نیست کسی را حذف کنیم و یا معیشت آنها را دچار خدشه کنیم؛ بلکه جابجایی ملاک است.

محمدی گفت: چنانچه آمارها مشخص شود محور به محور بر اساس شرایط خاص همان محور تصمیم گیری خواهیم کرد./همشهری

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار